Minyons Escoltes i Guies de Catalunya

Notícies

03.04.2017

La Fundació Carulla convoca els XIII Premis d’Educació en el Lleure


Imatge extreta del web Catorze

Educar per créixer. Per entendre el món explorant-lo amb tots els sentits. Per compartir la vida i cada aprenentatge. Per guanyar confiança i, per què no?, per gaudir, per aprendre a ser feliç. L'educació en el lleure és un dels pilars de molts infants. És també una oportunitat per créixer per dins i per fora, per conviure amb la natura, amb els companys, amb els valors més humans. 

La Fundació Carulla vol homenatjar la feina de les entitats que s'hi involucren, des de la passió i el compromís, tot convocant els XIII Premis d’Educació en el Lleure. En total són cinc reconeixements, cadascun dotat amb 4.000 euros. Així doncs, per una banda n'hi ha tres destinats a promoure iniciatives noves. I per altra banda, dos més: el reconeixement a una experiència feta per joves i/o per a joves, i a la trajectòria d’una entitat. A més a més, la Fundació Carulla ajudarà els projectes guanyadors amb un acompanyament metodològic per part de professionals del món de l’educació en el lleure. Les bases i les inscripcions es poden consultar en aquest enllaç. Fem un repàs per l'ànima d'aquesta convocatòria de la mà de Marta Esteve, directora de la Fundació Carulla.

1. Hem apostat per l'educació en el lleure perquè creiem que és en aquests espais on es produeix un aprenentatge de manera informal i molt més natural.
2. Els esplais i els caus són llocs per treballar la cohesió social.
3. En els espais de lleure es treballa des del valor de la cooperació i la solidaritat, fins a la força del grup.
4. Creiem que té un potencial transformador molt gran.
5. Hi ha des d'experiències d'esplais que col·laboren amb els centres de gent gran fins amb equipaments socials, amb el centre cívic.
6. Una cosa bona del lleure és que es fa amb pocs diners. Els monitors són voluntaris, i això és un aprenentatge de per vida.
7. Els monitors tenen entre 16 i 20 anys, són molt joves i es troben amb realitats que no sempre són fàcils de fer-hi front, com la interculturalitat o la inclusió de col·lectius més desafavorits.
8. La novetat d'aquest any és l'acompanyament metodològic: oferim un premi per als esplais o caus que ens plantegin un repte. Que ens diguin: volem fer això, perquè hi ha aquesta necessitat en aquest barri. Però no només ens fa falta una dotació econòmica, sinó l'ajuda d'experts.
9. Volem premiar aquells esplais que ens plantegin activitats que tinguin en compte el treball en xarxa, que es plantegin la inclusió de col·lectius més desafavorits i que treballin des de la perspectiva de la interculturalitat.
10. Aquest any plantegem l'acompanyament de dues persones que tenen l'expertesa, que han sigut monitors i han treballat en el lleure, però que s'han format i estan treballant un d'ells en el sector de la interculturalitat i l'altre en serveis socials.
11. Des del lleure no només es treballa el lleure sinó també el compromís amb la comunitat.
12. És un aprenentatge de base, toca el que és més essencial.
13. Hi ha els valors com l'estima a l'altre, aprendre de l'altre i amb l'altre, la igualtat.
14. L'educació en el lleure és una base molt sòlida i transformadora.

 

Notícia publicada originalment al web Catorze


Comparteix