Minyons Escoltes i Guies de Catalunya

Entrevistes

AEiG Sant Jordi (Demarcació del Baix Llobregat/Garraf/Alt Penedès)
23.09.2020

Maneres de fer #CAUaCASA




Com s'ha organitzat l'equip de caps per crear i per fer arribar les activitats als infants i joves?
Vam crear una nova comissió (comi cau a casa) amb membres voluntaris del consell i, entre els membres d'aquesta comissió, decidíem i preparàvem les activitats i n’informàvem tant els infants i joves com les famílies. Vam utilitzar el Drive perquè totes les famílies i infants poguessin penjar les seves activitats i, alhora, veure les dels altres. També hi anunciàvem els reptes i en penjàvem els resultats a l'Instagram del cau.
 
Quin tipus d'activitats heu preparat?
Els reptes proposats han estat molt diversos: un Jo mai mai... amb aspectes del cau, compartir fotos dels primers campaments, creació de muntanyes amb material de casa, trobar diferents utilitats per al fulard, un Qui és qui amb fotografies dels caps quan érem petits, diversos enigmes, pintaungles divertits, creació de balls i danses, etc. En general, hem intentat que els reptes tinguessin un mínim de relació amb el cau i amb l'escoltisme, però no ha estat fàcil poder-ho fer al cent per cent.
 
Quin ha sigut el major repte?
Mantenir la participació i les ganes d'involucrar-se dels infants i joves, especialment dels segons. A l'inici, la majoria participaven i estaven més animats, però, a mesura que passaven les setmanes, anaven deixant-ho de banda. Tot i això, la comissió va seguir creant reptes per aquells pocs infants que sí que volien participar. Aquest va ser un motiu de reducció dels dies de repte perquè, com a comissió, també ens suposava un esforç i una dedicació tant pensar-los com preparar-los, atès que, per a cada repte, ens gravàvem en vídeo i intentàvem fer-ho de la manera més divertida i dinàmica possible amb l’objectiu que, als infants i joves, els vingués de gust participar-hi.
 
Heu pogut recollir les activitats fetes pels infants i joves? Com?
 Dins de la carpeta del Drive vam crear tres propostes. La primera era un document compartit i de lliure accés en el qual totes les famílies podien escriure activitats, manualitats, tallers i maneres de passar el temps durant el confinament per tal de compartir idees. La segona era una carpeta d'expressió lliure en què els infants podien penjar-hi tota expressió artística que fessin durant el confinament i que no tingués relació directa amb els reptes del cau a casa, que són els que conformen la tercera proposta, és a dir, la carpeta amb els reptes.
 
Quina ha sigut l'acollida de seguir fent cau a casa tant per part dels infants i joves com de les famílies?
Nosaltres vam finalitzar el cau a casa fa un mes aproximadament quan, com a consell, vam decidir reprendre les reunions per unitat dels dissabtes perquè vèiem que el cau a casa estava morint.

Font: El Correu 103, secció Maneres de fer pàg. 13. Estiu 2020
 


Comparteix