Minyons Escoltes i Guies de Catalunya

Entrevistes

Montse Gubianas exvoluntària i mestra
21.12.2012

"La Taula Pedagògica General es va crear per fer arribar una formació de qualitat al cap, assegurant la coordinació i el debat pedagògic"

voluntariat, escoltisme i guiatge, catalunya central

Montse Gubianas, en una imatge recent.
MEG


Navàs, 1965. Entra a l’AEiG Ali-Bei de Navàs com a daina l’any 1974. Després d’un llarg recorregut per l’agrupament, el 1988 entra a la Sots-Demarcació de Manresa com a adjunta i més endavant com a responsable pedagògica. Entre 1994 i 1999 forma part dels Equips d’Aprofundiment, coordina els monogràfics i participa en la construcció del Pla Triennal "Som artesans del nostre propi creixement". De 2002 a 2008 col·labora amb el Projecte de l’@Kip i amb l’Equip de Suport del seu agrupament. Mentre fa de cap i va a la facultat a Bellaterra, dóna classes a l’Escola de Música de Navàs i col·labora a la botiga del negoci familiar. Des del 1988 és mestra a l’Escola Vedruna de Manresa.

De quina necessitat partia el projecte?

La formació de caps fins l’any 1991 anava a càrrec dels Equips Generals de Branques i Formació, que actuaven per separat. Branques feia l’atesa als adjunts; i Formació, als formadors i a la direcció de l’Escola. Crec que es va veure la necessitat de potenciar la comunicació entre persones de diferents equips i demarcacions, coordinar iniciatives i projectes educatius. 

Quins objectius es proposava?

Fer arribar una formació de qualitat al cap, assegurant la coordinació i el debat pedagògic de forma continuada a nivell de Moviment. 

Quin va ser el teu paper?

Vaig passar a fer d’adjunta de Branques a assumir el nou rol de responsable pedagògica (RP) de la Sots-Demarcació de Manresa el setembre de 1991.

Amb quines dificultats us vau trobar?

El canvi de funcionament porta moguda, en aquest cas constructiva. De cara als agrupaments asseguràvem la formació dels caps, amb millor qualitat i noves eines pedagògiques.

Creus que es va assolir el resultat esperat?

Crec que el millor resultat és que aquesta Taula Pedagògica fa 20 anys que funciona sense parar, i és on es cou la formació dels caps.

Actualment es percep a MEG l’empenta d’aquesta feina?

Jo crec que sí. Formar persones globalment és un aspecte que el Moviment manté com a punt fort. Intercanviar idees, preocupacions, fer debat, crear solucions i avançar és un repte apassionant.

Què t’ha aportat el teu pas per MEG i per l’escoltisme i el guiatge, en general?

Els millors moments de la meva vida estan relacionats amb l’escoltisme. He après que amb molt poc, pots fer molt! És una manera de veure i viure la vida en positiu. Descobrir el Moviment, participar-hi, m’ha ajudat i m’ajuda cada dia a ser jo mateixa, a créixer i no quedar encallada en petiteses.

Quins creus que són els reptes actuals de l’escoltisme i el guiatge?

El veig com un Moviment viu, que manté una varietat i complexitat en les formes genial. Planteja constantment reptes a la societat, i la societat al Moviment. Crec que té més punts forts que febles.
 
Continues relacionada amb l’escoltisme i el guiatge?

Continuo sent escolta allà on em moc, i col·laboro puntualment quan m’ho demanen i puc fer-ho. Un plaer saber que hi ha tant de moviment!

Podeu trobar l’entrevista completa a: http://xarxameg.cat/recursos


Comparteix