Minyons Escoltes i Guies de Catalunya

Notícies

12.01.2011

Jamboree Mundial 2011 a Suècia

La 22ª Jamboree Mundial s’acosta. Del 25 al 8 d’agost del 2011, sota el lema "Simplement Escoltisme", podràs viure uns campaments internacionals diferents a Suècia. Vols participar-hi? Doncs afanya’t, si t’inscrius abans del 20 de setembre gaudiràs d’un 5% de descompte.

Intercanvi de cultures, convivència, coneixements, natura, etc., i sobretot molt escoltisme i guiatge a la 22ª Jamboree Mundial. Te la perdràs?

Índex principal

1. Què és una Jamboree Mundial?

2. La Jamboree a Suècia de 2011 (WSJ2011)

3. El programa de la Jamboree 2011

4. Quan es fa la Jamobree?
5. Qui pot participar?

6. On?
7. Terreny d’acampada

8. El material i equipament de les unitats
9. Atenció mèdica
10. Inscripció

 


 

1. Què és una Jamboree Mundial?

És una trobada internacional d’escoltes i guies però no és una qualsevol. La Jamboree és una trobada mundial, una gran acampada que es fa cada 4 anys, des del 1920 i aquest cop toca a Suècia. És un espai de convivència, de compartir, de conèixer i de fer-se conèixer amb altres escoltes i guies de tot el món. Tindràs l’oportunitat de conèixer altres maneres d’escoltisme i guiatge, altres maneres de fer, de treballar, conèixer altres cultures i l’oportunitat de compartir la teva.


Dit això, una Jamobree mundial és un esdeveniment excepcional durant el qual es reuniran, durant 15 dies, unes 40.000 persones de més de 150 països. És, per tant, una gran oportunitat per descobrir un campament nou, a nova gent i conèixer-te a tu mateix en un espai extraordinari. En definitiva, serà una experiència única per a participants, organitzadors i visitants.

 Torna a l'índex

2. La Jamboree a Suècia de 2011 (WSJ2011)

La 22ª Jamobree se celebrarà a Suècia sota el lema de “Simplement Escoltisme”. Doncs d’això és tracta. A través de l’escoltisme i del guiatge faràs amics, aprendràs sobre el desenvolupament global del nostre món i a gaudir d’una gran experiència amb altres escoltes i guies. Per tant, "Simplement Escoltisme" és el mètode escolta i guia. Es realitzaran espectaculars activitat per a tothom, es treballaran els valors i la forma escolta i guia de treballar cap a una major comprensió internacional, tenint en compte tres eixos importants que tindran presència al llarg del gran campament: les trobades, la natura i la solidaritat.

Les trobades:

La Jamboree vol promoure l'intercanvi entre els participants, generar torbades entre els participants per poder indagar sobre els diferents països, cultures, religions i contingents. Les trobades es desenvoluparan a tot arreu: a les activitats, al dia a dia, als tallers, als petits focs de camp, al gran pavelló, és a dir, a qualsevol racó del campament per poder fer amistats i unió entre tots i totes ja que el programa d’activitats i la distribució de l’espai estan pensats perquè facin possible aquests intercanvis personals.

La natura:

Durant dos setmanes gaudiràs de la natura que t’ofereix Suècia, estaràs envoltat d’arbres, boscos i d’aire net. El programa de la 22ª Jamboree utilitzarà el medi natural com a eina d’aprenentatge per ser conscients de la vulnerabilitat d’aquest, així com per engegar idees i projectes per protegir i tenir cura, el món on vivim.

La solidaritat:

En la 22ª Jamboree es vol fomentar la solidaritat entre els escoltes i les guies de totes les edats i promoure la unitat entre les organitzacions escoltes i guies d’arreu del món. Es treballaran aspectes en conjunt per agafar una responsabilitat comuna de la vida al nostre món i, així, ser conscients de la grandesa del moviment escolta i guia del qual s’és membre. Altres aspectes com, l’empatia, la igualtat de drets i la pau acompanyaran durant tot el campament.

Torna a l'índex

3. El programa de la Jamboree 2011

El programa de la Jamboree es desenvolupa a través de la vida al subcamp, el mòdul d’activitats, les àrees comunes, els esdeveniments de l’arena i el 'Camp in Camp'.

La vida al subcamp:

Els subcamps són les 'cases' dels escoltes i les guies durant la Jamboree on es farà bona part de l’activitat quotidiana: dormir, cuinar, netejar... Està previst que hi hagi eines i temps perquè tothom pugui construir i modelar de gust l’espai del propi subcamp.


L’ambient més reduït de la vida al subcamp ha de permetre conèixer persones d'altres procedències i facilitar la convivència dels uns amb els altres. Cada subcamp, a més, tindrà àrees de socialització i espais per fer activitats conjuntament.

El mòdul d’activitats:

Inclou activitats diverses, amb l’objectiu d’integrar tots els participants i de facilitar estones d’aprenentatge i diversió. Es focalitzaran, sobretot, en la descoberta cultural, el medi ambient, el desenvolupament i la solidaritat, amb l’objectiu de donar eines i recursos útils per fer front als reptes i necessitats de la societat dels joves actual.

Les àrees comunes:

Espais per als i les participants de TOTS els subcamps, amb la finalitat d’afavorir-ne les trobades i els intercanvis. Inclou cafès, activitats fora de programa, exposicions i espais reservats a la fe.

Els esdeveniments de l’arena:

Els tres grans esdeveniments de la Jamboree: la Cerimònia d'Obertura, un acte a la meitat de la Jamboree, i la Cerimònia de Tancament del camp.

El 'Camp in Camp':

Durant la trobada, els escoltes i guies, en grups de 100-200 persones, tindran l'oportunitat de passar una nit fora del camp de la Jamboree, per tal de viure en un espai natural menys organitzat i de compartir una experiència amb un grup d'escoltes i guies una mica més reduït.

Torna a l'índex

 

4. Quan es fa la Jamobree?

Del 27 de juliol al 7 d’agost de 2011 per als participants i caps d’unitat
Del 25 de juliol al 8 d’agost de 2011 per al IST (International Service Team).

 

 Torna a l'índex

5. Qui pot participar?

Participants i caps d’unitat:

Pot participar tot escolta/guia que va néixer entre el 25 juliol de 1993 i el 27 de juliol de 1997, és a dir, els escoltes i les guies que tinguin entre 14 i 17 anys.

Els nois i noies de 14 a 17 anys participaran a la Jamboree dins del propi grup nacional, anomenat "contingent". Hi ha un contingent per a cada país on els escoltes i les guies són reconeguts per l'Organització Mundial del Moviment Escolta (OMMS o WOSM). Actualment, hi ha 160 països membres de la WOSM!


Cada contingent s’organitza per unitats. Cada unitat està composta per 40 persones: 36 joves i 4 responsables adults, és a dir, 4 patrulles cadascuna de 9 joves i 1 responsable adult. En cas de no tenir prou persones per formar una unitat, l’organització de la Jamboree s’encarregarà de reagrupar-nos amb d’altres patrulles per formar unitats.

Important! És una experiència única en la vida i ara tens l’oportunitat de participar perquè en la pròxima Jamobree ja serà massa tard per a tu, doncs d’aquí 4 anys ja tindràs més de 17. Anima’t amb la teva unitat a venir, proposa-ho al cau el dissabte a la tarda, que no ho oblidaràs mai!

No us oblideu, tampoc, que el francès i sobretot l’anglès, a part del castellà, seran idiomes importants el dia a dia a la Jamboree.

Equip Internacional de Servei (IST- International Service Team):

Si tens 18 anys o més també pots participar però com a Equip Internacional de Servei (IST). Caldran unes 6.000 persones d’arreu del món per posar en marxa la Jamboree!
Per poder ser membre del IST has de ser un escolta o guia actiu, és a dir, estar afiliat a MEG i en el teu cas tenir 18 anys o més al inici del campament. Això vol dir que has d’haver nascut abans del 24 de juliol del 1993.


Per poder participar també heu de ser capaços de parlar anglès i/o francès i estar preparats, com a voluntari, assumir qualsevol tasca necessària per ajudar a que la Jamboree es realitzi de la millor manera possible per a tots i totes. Gràcies a la vostra ajuda molts i moltes joves podran gaudir de l’experiència d’una Jamboree Mundial.


Mira les dates del campament per participar com a IST, no són les mateixes que les dels i les participants menors de 18 anys.

Equip de Direcció del Contingent (EDC):

Cada contingent té la possibilitat de tenir un equip de direcció del contingent (EDC), compost per responsables adults. Aquest equip acamparà i farà els àpats a la vila dels
adults de la Jamboree. El nombre d’adults de l’EDC dependrà del nombre de joves de cada contingent.

Home Hospitality:

Els nois i noies que ho vulguin, tindran l’oportunitat d’experimentar la “home hospitality” durant 4 dies (3 nits) abans o després de la Jamboree. Podrà ser a Suècia mateix, però també a Noruega, Dinamarca o Finlàndia. Els i les joves s’allotjaran (per parelles) amb famílies o en locals escoltes. Aquesta experiència permetrà descobrir el país i la cultura amb els escoltes locals.


Tindrà un cost addicional d’uns 65 euros (650 corones sueques) per persona, el qual inclou el trasllat des de o fins al terreny de la Jamboree, la manutenció durant l’estada i les activitats que s’hi realitzin. Els contingents que ho vulguin hauran de sol•licitar-ho a l’organització a través del registre. Si se sol•licita abans del 30 de setembre, l’organització confirmarà l’acollia durant el mes d’octubre; si la demanda es fa entre l’1 d’octubre i el 31 de març 2011, la confirmació arribarà durant el mes d’abril 2011. Juntament amb la confirmació s’indicarà el lloc de l’acollia i la forma d’arribar-hi més pràctica.

Els visitants:

Tots els contingents nacionals podran rebre visitants durant la Jamboree. L’organització de la WSJ costejarà el seu allotjament, però cada contingent s’haurà de fer càrrec de les despeses de manutenció de cada convidat. Caldrà tenir en compte la política de no consumir alcohol durant la Jamboree. Cada contingent nacional haurà de facilitar a l’Organització el nombre de visites que rebrà.


Cada contingent nacional pot presentar, també, una llista de candidats a convidats especials, per tal d’aprofitar l’ocasió de la Jamboree Mundial per mostrar i difondre l’escoltisme. En aquest cas, l’organització cobrirà les despeses de l’allotjament, però els convidats s’hauran de fer càrrec de la resta de costos. El departament de Visitants organitzarà un programa adaptat per a cada un dels convidats especials en cooperació amb el contingent de què formi part.

Torna a l'índex


6. On?

Al sud de Suècia, als camps de Rinkaby, a prop de la ciutat de Kristianstad, a la província de Skåne. És un espai molt extens i gran on ha servit per realitzar, altres anys, les Jamborees nacionals de Suècia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Torna a l'índex

 

 

7. Terreny d'acampada

 

Com arribar?

Si aneu en avió l’aeroport més proper és el de Copenhaguen, a Dinamarca (o també conegut com CPH – Kastrup). Doncs sí, és a Dinamarca, el país veí a Suècia. Un cop arribats a Dinamarca, des de l’aeroport haureu d’agafar un tren que dura, aproximadament, 2 hores.

Tot i això, la organització té designats els següents punts d’entrada per a la WSJ2011:
- Aeroport Internacional de Copenhague (CPH), a Dinamarca.
- Estació de trens de Kristiandstad, Suècia.
- Estació d’autobusos del lloc de la Jamboree.
- Aertoport de Kristianstad (KID), a Suècia, el qual té vols regulars que només estan disponibles des d’Estocolm.
- Aeroport de Malmö a Suècia.

El chek-in per a tothom serà al velòdrom al sud de la zona d’acampada.

  Torna a l'índex


8. El material i equipament de les unitats

Les unitats i patrulles comptaran amb una sèrie d’equipaments que seran distribuïts en arribar als subcamps. El kit patrulla (que serà definit del tot en propers butlletins) contindrà:

  • Un fogó
  • Olles
  • Una paella
  • Bols
  • Fustes per tallar aliments
  • Estris de cuina
  • Llumins
  • Una gerra d’aigua
  • Una galleda
  • Draps de cuina
  • Bosses d’escombraries
  • Fregall
  • Sabó de rentar plats

Les unitats podran disposar de sostres per si plogués, de taules i bancs.
Els kits patrulla NO comptaran amb estris personals, com plats, tasses, gots, coberts, sacs de dormir, etc. Tampoc es distribuiran des de l’organització fanalets ni cordes.

Torna a l'índex

 

9. Atenció mèdica

El servei d’atenció mèdica estarà obert les 24 hores, durant la Jamboree, per totes les cures i atencions que no puguin resoldre’s dins de les unitats i/o delegacions. Hi haurà centres mèdics o clínics completament equipats i amb una plantilla específica dins del camp.
Les quotes d’inscripció cobreixen les cures mèdiques en cas de malaltia (tret de les malalties ja presents abans de la Jamboree) o d’accident. Els medicaments i altres costos lligats a l’hospitalització no estan inclosos.


Les delegacions han de tenir les informacions mèdiques de tots els seus membres, incloses les condicions preexistents.


Totes les unitats han de portar una farmaciola de primers auxilis. Així mateix, tota persona participant de la Jamboree ha de tenir una assegurança de malaltia i accident en regla. Per aquest assumpte poseu-vos en contacte amb assegurances@escoltesiguies.cat.
Els ciutadans de la UE han de portar la Tarja Europea de Sanitat (TAS).

Torna a l'índex

10. Inscripcions

Participants i caps d’unitat i el IST

La quota de participació per a cada participant, cap d’unitat, membre de l’equip de serveis internacional i membre de l’equip de direcció del contingent és de 6.500 corones sueques (que són uns 663 euros) per persona. Si no es pot pagar tota la quota de cop, hi ha la possibilitat de pagar un dipòsit de 1.300 corones sueques (que són uns 133 euros) per persona.


Les inscripcions a la Jamboree s’han de fer per contingents nacionals, en el nostre cas, a través de la Federació Catalana d'Escoltisme i Guiatge (FCEG). Per efectuar la inscripció cal que envieu els formularis adjunts a aquesta notícia degudament omplerts al Servei Internacional de l’OSG: serveiinternacional@escoltesiguies.cat.


Veureu que hi ha dos tipus de formularis: un per als participants i líders d’unitat i un altre per al personal de l’IST.


A continuació, cal que efectueu el pagament de la quota al compte de MEG 6.500 corones sueques per persona o bé d’un dipòsit 1.300 corones sueques per persona. Aquestes són les dades bancàries:


Minyons Escoltes i Guies de Catalunya
La Caixa: 2100 2776 31 02000 18891


És important que quan feu el pagament poseu el nom del vostre agrupament per tal d’identificar ràpidament qui ha realitzat el pagament. Si es paga abans del 20 de setembre 2010, hi haurà un 5% de descompte (sobre la quota o el dipòsit, segons el cas).


Si es paga entre l’1 d’octubre i el 20 de gener 2011 no hi haurà cap mena de descompte. Si s’efectua el pagament a partir de l’1 de febrer, hi haurà una penalització del 5% pel retard.

La quota de nois i noies inclou:

  • El programa de la Jamboree.
  • Tots els àpats, des del dinar del 27 de juliol fins al dinar del 7 d'agost.
  • En arribar, el desplaçament des de qualsevol dels punts d'arribada al terreny de la Jamboree.
  • En acabar, desplaçament des del terreny de la Jamboree fins al lloc de sortida.
  • Kit d'acampada per a cada unitat i kit de cuina.
  • Atenció mèdica primària (no per a casos pre-existents).
  • Pack de participació a la WSJ2011.

 

La quota IST inclou:

  • Introducció i formació prèvia a l’arribada dels participants.
  • Programa d’activitats per a quan no calgui treballar.
  • Manutenció des del dinar del 25 de juliol 2011 al dinar del 8 d’agost 2011.
  • Desplaçament des de qualsevol dels punts d’arribada proposats per l’Organització al terreny de la Jamboree.
  • En acabar, desplaçament del terreny fins al lloc de sortida.
  • Atenció mèdica en cas de malatia o accident, que inclou la cirurgia menor i tractament durant la Jamboree.
  • Pack de participació de l’Experiència IST de la Jamboree.

 

Visitants:

  • Visitants d’un dia: 150 corones sueques per als adults (que són uns 15 euros), i 75 corones sueques (uns 7,60 euros) per a les persones amb edats compreses entre 7 i 17 anys. La visita és gratuïta per als i les menors de 7 anys.
  • Convidats dels contingents: 800 corones sueques.

Els visitants també han de realitzar el pagament de la mateixa manera i al mateix número de compte que els participants i els caps d’unitat i el IST. En el vostre cas, en el concepte del pagament poseu el vostre nom i Jamboree 2011 per identificar ràpidament, des de l’OSG, el pagament realitzat.
 

Torna a l'índex



Etiquetes

Comparteix