Minyons Escoltes i Guies de Catalunya

Notícies

07.06.2012

MEG presenta un nou llibre sobre Aprenentatge Servei i pedagogia del projecte

Saps com fer un projecte d'Aprenentatge Servei amb la teva unitat? Quins principis educatius ha de tenir? Quins passos cal seguir? Quines experiències han fet prèviament altres agrupaments? El nou llibre de la col·lecció 'Drecera' de MEG, Per a una pedagogia del servei. Treball per projectes i ApS, coordinat per Xus Martín, explora la fusió entre aquestes dues potents metodologies educatives: el treball per projectes i l'Aprenentatge Servei. La presentació serà el 7 de juny a Barcelona.

La publicació recull els fruits del Laboratori d'Acció i Innovació Educativa de MEG del curs 2010-2011, en què una desena d'agrupaments van desenvolupar projectes d'Aprenentatge Servei amb la seva unitat, acompanyats d'un grup de treball amb altres caps i amb l'assessorament, seguiment i avaluació de col·laboradors experts. El Laboratori és un projecte de l'Àmbit de Mètode i Formació de MEG, fet en col·laboració del Grup de Recerca en Educació Moral (GREM) de la Universitat de Barcelona.

La presentació del llibre tindrà lloc el proper 7 de juny a les 19h, a la Facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona (Sala de Juntes. Edifici de Migdia, 4a planta. Campus Mundet. Passeig Vall d’Hebron, 171, Barcelona). Hi estan convidats tots els i les caps de MEG, persones vinculades al Moviment, membres d'associacions i institucions educatives i totes les persones que hi estiguin interessades.

Hi intervindran:

Josep Maria Puig, professor catedràtic de la Facultat de Pedagogia i membre del Grup de Recerca en Educació Moral (GREM) de la Universitat de Barcelona.
Trini Molist, comissària general de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya.
Lluc Pejó, responsable de l’Àmbit de Mètode i Formació de MiEG (2009-2011) i impulsor del Laboratori d’Acció i Innovació Educativa.
Xus Martín, professora titular de la Facultat de Pedagogia i membre del GREM de la Universitat de Barcelona, coordinadora i coautora del llibre.

Sinopsi del llibre:

Quan les aigües de dos rius es troben, sempre augmenta la força del seu cabal. Així passa quan es fusionen dues metodologies educatives potents com són el treball per projectes i l’Aprenentatge Servei. La recerca cooperativa i l’acció orientada a incrementar el benestar de la comunitat generen una proposta educativa nova i complexa que afavoreix l’exercici de responsabilitat cívica i la creació d’una cultura solidària.

Per a una pedagogia del servei. Treball per projectes i ApS recupera els trets essencials de la pedagogia del projecte, una metodologia coherent amb els principis democràtics carregada de valors. I ho fa posant l’èmfasi en un aspecte nuclear de l’escoltisme i el guiatge: el servei a la comunitat la millora de l’entorn.

Aquesta publicació pretén motivar la realització de projectes de servei a la comunitat amb grups d’infants i joves. Hi trobareu un emmarcament pedagògic, una guia pràctica farcida d’exemples i la narració de tres experiències realitzades en agrupaments de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya.



Comparteix