Minyons Escoltes i Guies de Catalunya

Notícies

14.06.2012

MEG i la UB es feliciten pel treball conjunt a la presentació del nou llibre de la col·lecció “Drecera”

Què passa quan la pràctica educativa dels agrupaments i la teoria pedagògica pròpia de la Universitat s’alien en un projecte comú? La resposta es va posar de manifest el 7 de juny a Barcelona, a l’acte de presentació del llibre Per a una pedagogia del servei. Treball per projectes i ApS. No et perdis la galeria de fotos!

 

El nou llibre de MEG recull les experiències del Laboratori d’Acció i Innovació Educativa 2010-2011, en què una desena d'agrupaments van desenvolupar projectes d'Aprenentatge Servei amb la seva unitat, acompanyats d'un grup de treball amb altres caps i amb l'assessorament, seguiment i avaluació de col·laboradors experts. El Laboratori va néixer del treball conjunt entre l'Àmbit de Mètode i Formació de MEG i el Grup de Recerca en Educació Moral (GREM) de la Universitat de Barcelona (UB).

Unes quaranta persones van assistir a la presentació del llibre, el 7 de juny a la Facultat de Pedagogia de la UB. La comissària general de MEG, Trini Molist, va agrair la col·laboració del GREM en el projecte i de totes les persones que han contribuït a fer possible aquest llibre que, igual que la resta de la col·lecció “Drecera”, “és molt pràctic i està molt enfocat a la tasca dels i les caps als agrupaments”.

Presentació "Per a una pedagogia del servei"

Després va ser el torn de Josep Maria Puig, doctor i professor catedràtic de la Facultat de Pedagogia i membre del GREM. Ell va ser la persona a qui es va presentar la primera idea del projecte i amb qui es va gestar la idea, configurant el marc de treball definitiu i acompanyant en tot el procés. En Josep Maria va explicar que "en les últimes dècades s’ha trencat la vinculació directa entre l’acció innovadora i la reflexió o publicació, però el Laboratori ha aconseguit recuperar aquest vincle entre la universitat i l’acció educativa pràctica dels agrupaments”.

En Lluc Pejó, responsable de l’Àmbit de Mètode i Formació entre 2009 i 2011 i impulsor del Laboratori d’Acció i Innovació Educativa, va destacar que la col·laboració entre MEG i el GREM ha portat a un enriquiment d’ambdues institucions. També va explicar que “les experiències del Laboratori acaben donant productes (ja siguin llibres, formacions, etc.) que permeten estendre el coneixement a altres agrupaments i unitats que no van participar al projecte inicial”.

La Xus Martín, autora i coordinadora del llibre, va explicar que “és un llibre que ha sortit de la vida dels agrupaments”. Va destacar que els i les caps van fer una gran feina d’autoobservació i anàlisi del que anava passant a les seves unitats mentre desenvolupaven els projectes. Va afegir que "el treball per projectes de servei és una pràctica educativa boníssima, els genis de la Pedagogia ja ho van dir en el seu dia” i que "el servei és a l'ADN dels escoltes i les guies i de MEG”.

L’acte es va acabar amb un agraïment als agrupaments participants al Laboratori i amb un petit refrigeri. Tots els agrupaments de MEG, les demarcacions i sectors i les unitats participants al Laboratori rebran un exemplar gratuït del llibre.

Més informació:

Galeria de fotos de l’acte
Reportatge sobre projectes d’Aprenentatge Servei i entrevista a Xus Martín (El Correu núm. 80)
Compra el llibre a Brownsea

 

 



Comparteix