Minyons Escoltes i Guies de Catalunya

Notícies

15.02.2013

"I això del projecte... de què va?", segons els CiLL de l'AEiG La Claca

El treball per projectes és un element essencial del nostre mètode educatiu, però pot sonar a “marcià” si ho expliquem a un nen o nena de 6 anys. Els Castors i Llúdrigues de l’AEiG La Claca ho van descobrir en una tarda, voleu saber com?

Doncs fent un projecte, és clar! (en aquest cas, un mini-projecte amb què van acabar amb la panxa ben plena). Ens ho expliquen al blog de l’agrupament:

Els Castors i Llúdrigues hem après per fi què és un projecte! Sempre hem sentit a dir que al cau, i a molts altres llocs, es treballa per projectes, però no enteníem ben bé en què consistia… doncs mireu: els caps van portar-nos una cartolina gegant amb un espiral (el rínxol) dibuixat a sobre. Vam aprendre quines són les parts d’un projecte i en quin ordre s’han de dur a terme perquè aquest funcioni. Per començar-ho a practicar, abans de fer el nostre projecte d’aquest any, ens van proposar fer un mini projecte: un berenar al cau! Ens va encantar la idea i ens va quedar tot claríssim i boníssim!!!

1. Descoberta: a través d’imatges i experiències pots conèixer i descobrir noves coses que no sabies ni que existissin.
2. Pluja d’idees: tothom diu les seves idees sobre el que es podria fer o treballar en el projecte i en fem una llista amb tot.
3. Selecció: tria, entre tots i per consens, del que serà el nostre projecte. En aquest cas, fer un berenar al cau.
4. Planificació: fer un calendari per repartir els dies de cau i saber què farem concretament cada dia i què necessitem per fer-ho. Per fer un berenar necessitàvem muntar taules, comprar els ingredients…
5. Realització: portar a terme totes les parts de la planificació. En el nostre cas vam preparar cadascú el seu berenar, tallant el pa, sucant amb tomata, posant embotit, sal, oli…
6. Gran Boom: és el final de projecte, el dia que pots celebrar-lo, ensenyar-lo a tothom perquè ja està acabat. En el cas nostre vam menjar-nos el berenar!
7. Revisió: fer una avaluació sobre com ha anat, què ha fallat, què ha faltat, què ha anat bé… cadascú aporta la seva opinió.

I vosaltres, quines experiències teniu en el treball per projectes? Teniu algun “truc” per afrontar una fase concreta del projecte? Expliqueu-nos-ho!



Etiquetes

Comparteix