Minyons Escoltes i Guies de Catalunya

Notícies

25.06.2013

Anem a buscar la Flama del Canigó, una experiència incomparable

Un any més, un grup de persones de la Demarcació Nord-Occidental van anar aquest cap de setmana a buscar la Flama del Canigó per encendre les fogueres de Sant Joan al Pallars Jussà i al Pallars Sobirà. Ells mateixos ens expliquen aquesta gran experiència!

"Dissabte 22 de juny vam emprendre camí cap al nord, arribant a la falda del Canigó a mitja tarda. Mentre uns es van quedar a plantar les tendes i a encendre un fantàstic foc de camp, els altres van començar a caminar cap al cim. Aquest any, degut a algunes esllavissades de neu, vam haver d’emprendre el camí des de més avall de Cortalets. Aquest fet no ens va fer aturar, però sí que ens va fer anar una mica més tard en tot el que seguia.

Fer el cim del Canigó de nit, amb una espectacular lluna plena, una gran foguera al punt més alt, desenes de llumetes que anaven descendent poc a poc per la negra muntanya, un vent fred que ens dificultava mantenir la flama encesa… Tot plegat, una experiència incomparable.

Prop de les 4h del matí i amb la flama a la mà, arribàvem al costat d’un foc reconfortant on vam coure-hi la carn del sopar.

Acabàvem de sopar a les cinc de la matinada i ens vam posar directament a dormir ja que a les a les set sonaven els despertadors. Les vistes que teníem a l’obrir la cremallera de la tenda ens van ajudar a fer més fàcil el despertar.

Amb les furgonetes vam baixar fins a Puigcerdà. Un bon esmorzar i, des d’allí, començàvem l’aventura en bicicleta. De Puigcerdà a Martinet, de Martinet a Montferrer, de Montferrer al port del Cantó. I des del port del Cantó, entrats ja al Pallars, vam començar a repartir la Flama.

La primera parada fou a Sort, eren les 5 de la tarda. Ens van rebre llegint el manifest i cantant el cant de la Senyera. Ja tenien la foguera preparada i només els hi faltava la flama que l’havia d’encendre, la flama que venia del Canigó.

Sense allargar-nos massa, vam continuar la ruta fins a La Pobla de Segur, on ens esperaven a la plaça de l’ajuntament. Vam encendre la flama a Pobla i també tots els quinquers que havien de continuar el camí; vam llegir el manifest i vam cantar l’himne del Segadors.

Nosaltres acabàvem la ruta aquí, però la Flama no parava! Equips de La Pobleta de Bellveí, de Tremp, de Sant Esteve de la Sarga i els que pugen la Flama al Montsec, van venir a recollir-la per continuar repartint-la i fent que arribés a més punts del Pallars!

Visca la Flama i Visca Catalunya!"