Minyons Escoltes i Guies de Catalunya

Notícies

23.10.2013

La FCEG s’oposa a la LOMCE i dóna suport a la vaga d’educació del 24 d’octubre

somescola, país, roda de premsa, pancarta, manifestació

Roda de premsa de Somescola
Somescola.cat

Reproduïm el comunicat de la Federació Catalana d'Escoltisme i Guiatge, de la qual formem part Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, Escoltes Catalans i Acció Escolta de Catalunya, en suport a la vaga de dijous.

La comunitat educativa està patint un sotrac molt important. La nova “Ley Orgánica para la Mejora de la Calidad Educativa” (la “Llei Wert”) pretén imposar uns canvis en el sistema educatiu que no només empitjoren la qualitat educativa dels nostres infants i joves i, per tant, del nostre present i futur, sinó que a més, representa un atac directe cap al model d’escola catalana.

Aquesta llei, que no té el suport ni de les famílies ni dels agents del món educatiu, no és un fet banal, no és un simple canvi al qual les escoles s’hi hauran d’adaptar, sinó que es tracta d’una clara intencionalitat d’afeblir la societat i d’institucionalitzar els problemes estructurals que han accentuat la crisi en la que estem immerses.
 
La LOMCE representa un menyspreu en majúscules cap als serveis públics i cap a la funció pública que hauria de garantir la igualtat d’oportunitats, i l’oportunitat d’igualtats, de tots i totes les ciutadanes. Tothom té dret a una educació de qualitat, independentment de criteris econòmics.
 
 La LOMCE és una llei educativa espanyola que representa un atac al model d’immersió lingüística a l’escola i que ha significat una forta eina de cohesió social al nostre país, amb el clar objectiu d’afeblir la identitat i cultura catalana arreu dels Països Catalans.
 
Davant d’aquest greu atac als drets socials, a l’educació pública i al model d’escola catalana, la Federació Catalana d’Escoltisme i Guiatge recolza la vaga del 24 d’Octubre i anima a assistir a les manifestacions i a les diferents accions convocades per la comunitat educativa arreu del territori.
 
Donem suport a un model d’escola propi que defensa el model d’immersió lingüística, donem suport a la nostra identitat cultural i nacional, a un model educatiu que fomenta la participació i que implica mares i pares en l’educació dels seus fills i filles. En una educació transversal i que pretén deixar petjada mirant cap al futur.
 
Cal una resposta enèrgica i unitària, un front comú del món educatiu que signifiqui una gran mobilització a favor d’un projecte educatiu de consens consolidat, a favor d’un sistema educatiu de qualitat.
 


Comparteix