Minyons Escoltes i Guies de Catalunya

Notícies

05.03.2014

El nou joc viral escolta i guia que arrasa a les xarxes socials: #neckernomination

facebook, xarxes socials, joves, alcohol, neckernomination

Fotos d'una guia compartides a Facebook per jugar al joc #neckernomination.
Adri Meli Alcocer

Sabies que molts escoltes i guies arreu del món estan compartint a Facebook missatges amb l’etiqueta #neckernomination? Tot plegat té l’origen en la lluita dels escoltes irlandesos contra el consum abusiu d’alcohol.

Potser en les últimes hores has vist que algunes de les teves amistats escoltes i guies compartien a les xarxes socials missatges i fotos amb l’etiqueta #neckernomination. En anglès, “necker” vol dir fulard, i “nomination”, nominació.

El joc consisteix en penjar una foto d’un moment important de la teva vida com a escolta i guia, on apareguis amb el fulard posat, i nominar 4 o 5 persones perquè facin el mateix. Durant les darreres hores, el joc s’ha estès arreu del món, i molts escoltes i guies estan compartint fotos i explicant històries sobre moments especials que han passat al moviment.

Aquest joc neix com una reacció en positiu contra el fenomen conegut com “NekNomination” (de l’anglès “neck”, coll; i “nomination”, nominar), que animava els joves a beure alcohol de manera compulsiva. Els participants havien de gravar-se mentre bevien i penjar els vídeos a una pàgina de Facebook, i després nominar altres persones perquè fessin el mateix en les 24 hores següents.
 
La pàgina NekNomination va tenir més de 10.000 “likes” en una sola setmana, però el fenomen va acabar d’una manera tràgica: un jove irlandès de 19 anys va morir dissabte ofegat en un riu després de participar en aquest joc. A causa de les queixes de la família, la pàgina de Facebook va tancar, però el debat social sobre el consum abusiu d’alcohol entre els joves no ha fet més que créixer a Irlanda.
 
Així, l’etiqueta #neckernomination juga amb el nom d’aquest fenomen, tot transformant-lo per mostrar accions positives que fan els joves en l’escoltisme i el guiatge. Alhora vol conscienciar sobre el perill de consumir alcohol de forma abusiva.
 
Arrel d’aquest fenomen, els escoltes d’Irlanda han llançat també una campanya a Facebook, #Dare2DoGood. Es tracta de penjar fotos i nominar altres persones, amb l’objectiu de promoure un altre tipus d'accions en cadena: actes desinteressats i positius en benefici d’algú altre. La pàgina de la campanya va tenir 1.500 “likes” en les primeres 36 hores de vida.
 
Més informació:  


Comparteix