Minyons Escoltes i Guies de Catalunya

Notícies

20.06.2014

Participem en l’informe del Síndic de Greuges sobre lleure educatiu

pincat, infància i joventut, pobresa, síndic de greuges, parlament de catalunya

Representants de les entitats de la PINCAT amb el Síndic de Greuges i la presidenta del Parlament.

Els infants de famílies desafavorides tenen dificultats per participar en activitats extraescolars, sortides i colònies, segons un informe en què MEG ha col·laborat amb altres entitats de la PINCAT.

El Síndic de Greuges, Rafael Ribó, adverteix dels problemes dels infants de famílies desafavorides per participar en activitats extraescolars, sortides i colònies. Aquests nens fan un 30% menys d'extraescolars que els de famílies més benestants, del 83% al 50%, segons un informe que alerta que la crisi econòmica i la reducció de les subvencions públiques han fet créixer les desigualtats territorials i socioeconòmiques per accedir al lleure educatiu.

En l’informe s’entén per lleure tant les activitats d’educació en el lleure (esplais, agrupaments, casals) i altres activitats lúdiques i educatives (activitats extraescolars, esportives i artístiques) com les sortides i colònies escolars.

Des de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya hem participat en l’informe juntament amb altres entitats socials de lleure que formem part de la Plataforma d’Infància de Catalunya (PINCAT). També vam ser presents al Parlament de Catalunya al lliurament de l’informe per part del Síndic a la Presidenta, Núria de Gispert. Per part de MEG hi va assistir en Salvador Grané, responsable de l’Àmbit d’Infància i Joventut.

Ribó va alertar que, a les desigualtats socials existents, s'hi afegeix que en els últims anys s'han reduït dràsticament els recursos públics destinats al lleure educatiu. Per això va demanar a la Generalitat ajudes econòmiques i una normativa que garanteixi que tots els infants puguin participar en totes les activitats de lleure educatiu, com sortides i colònies escolars o activitats extraescolars.

Davant de tot plegat, Ribó va demanar que es tingui en compte la Convenció sobre els Drets de l'Infant de l'ONU i que es valori el lleure educatiu com a part imprescindible de la socialització i educació dels nens, tant per part de les administracions com per part de les famílies.

Per més informació:


Comparteix