Minyons Escoltes i Guies de Catalunya

27.06.2014

La demarcació Nord-Occidental va a buscar la Flama del Canigó

Nord-Occidental, país, natura

Per quart any consecutiu, un grup de persones de la Demarcació Nord-Occidental ha pujat al cim del Canigó per recollir la Flama i encendre les fogueres de Sant Joan de Sort i La Pobla de Segur. Ells mateixos ens expliquen la seva experiència!

"La tarda del 22 de juny vam pujar fins al refugi de Cortalets on vam muntar el campament base. Des d’allí, ja amb el sol post, vam començar a pujar fins al cim.

A dalt del cim s’hi apleguen representants de diferents associacions: agrupaments, associacions culturals, esportives, ... dels diferents indrets del nostre país. A les 12h en punt, la flama que durant tot l’any ha estat guardada al Castellet de Perpinyà encén una gran foguera, de la qual cada entitat encén els seus quinqués i espelmes.

El dia 23 al matí vam començar la baixada des de Cortalets. A Puigcerdà vam agafar les bicicletes i, fent relleus, vam passar per la Seu d’Urgell, vam fer el port del Cantó i vam arribar a Sort i a Pobla de Segur.

A ambdós pobles ens esperaven per fer-nos una gran rebuda. Cal destacar l’organització de l’AEiG per implicar a totes les entitats de la Pobla en la rebuda de la Flama. Nosaltres vam acabar la nostra ruta allí, però la flama va continuar camí cap el Montsec, cap a Tremp i cap a altres pobles del Pallars".