Minyons Escoltes i Guies de Catalunya

Notícies

05.02.2015

Participem a la Formació Específica de Mètode d'Escoltes de Menorca

menorca, 4vents, escoltes, formació

Participants a la Formació Específica de Mètode.
Escoltes de Menorca

Dues membres de la Taula Pedagògica de MEG van viatjar fins a Menorca el passat 30 de gener per realitzar aquest curs de cap de setmana, establert dins el curs de monitors de lleure, en què es van tractar temes relacionats amb la metodologia escolta i la proposta educativa de la nostra entitat.

La formació es va desenvolupar, com sempre, a través d'una metodologia vivencial, basada en la construcció col·lectiva de coneixement. Es van treballar temes com el paper del cap, els dinamismes, la psicologia evolutiva, l'estructura de consell, la pedagogia de projecte, l'ApS i la incidència en l'entorn i la transformació social com a objectius claus de l'escoltisme i el guiatge. Per a fer-ho, es van utilitzar dinàmiques que ajudessin a comprendre la metodologia educativa dels escoltes.

Per anar pas a a pas: en el taller del paper del cap es van treballar diferents rols que pot assumir cadascun dels acompanyants d'una branca i la clara necessitat de complementar-se entre ells. En segon lloc, en el taller dels dinamismes es van definir cadascun dels trets qualitatius que configuren i dissenyen el nostre propi mètode de treball. Després, i per anar d'endins cap enfora, es va parlar dels principals protagonistes de la nostra activitat: els infants i joves.

Va ser en el taller de psicologia evolutiva que es va intentar definir cadascun dels trets característics de cada franja d'edat intentant buscar, entre tots, activitats que responguessin a les seves necessitats educatives. Seguidament, per acabar la tarda, i dins la dinàmica enfocada a l'estructura del consell, es va parlar de la necessitat de tenir una organització al consell ben definida, que ajudi a tirar endavant cadascun dels petits projectes que es gestionen dins un agrupament. 

El dissabte va finalitzar amb un taller de caire més introspectiu, dissenyat amb l'objectiu que els i les formants es regalessin una estona de temps compartint uns instants amb ells i elles mateixos a la llum d'una espelma i reflexionant sobre el valor i el gran regal de ser cap però, sobretot, de ser persona

Diumenge, després d'un bon esmorzar, es van entomar tallers com la pedagogia de projecte, on es van definir cadascun dels punts per desenvolupar-la i on es va fer incidència en la necessitat de fer partícips totes i cadascuna de les branques en totes i cadascuna de les fases. I ja per acabar la formació es va parlar de la incidència en l'entorn i la transformació social, agafant com a referència diversos exemples sobre projectes desenvolupats amb la metodologia educativa de l'aprenentatge servei, contemplant tots i cadascun dels beneficis que comporta a nivell social i personal.

Tots junts es van acomiadar cap a les 5 de la tarda després d'una netejada dels espais, amb una hora dels adéus barrejada d'accents i molt càlida. Fou, se'ns dubte, una experiència molt enriquidora, sobretot pel què fa al descobriment mutu entre les dues entitats. 


Notícies relacionades

Comparteix