Minyons Escoltes i Guies de Catalunya

Notícies

26.08.2015

Diari d'un campament

intercanvi, internacional, pic, aeig pla de l'estany, italia, girona, banderes, camises

Intercanvi amb un agrupament italià.
AEiG Pla de l'Estany

Dues caravel·les de l'AEiG Pla de l'Estany ens expliquen com va anar el campament que van fer a Sant Mer aquest estiu amb uns escoltes italians.

Ja fa un any de la nostra  anada a Itàlia, on vàrem conviure durant 10 dies amb els nostres amics escoltes italians de l’AGESCI PONT SAINT MARTIN, de la zona de la Vall d’Aosta, a Itàlia. Aquest any han estat ells els qui ens han vingut a veure. Ens hem instal·lat al paratge de Sant Mer, amb tendes, i durant deu dies hem aguantat les altíssimes i impròpies temperatures d’aquest estiu. Aquest ha estat el motiu que no ens ha permès fer tot del que teníem previst.

El campament el vàrem iniciar el dia 1 de juliol al capvespre, però aquell dia els nostres companys italians van arribar molt cansats del viatge i van anar a dormir tan bon punt van arribar, per això podem dir que la veritable aventura va començar el dia 2 amb la construcció del campament, muntant taules i preparant el lloc d’acampada.

El dia 3 el destinaríem a fer un raid. El raid és una activitat que permet fer una reflexió individual i tenir l'experiència de trobar-se i conviure en la natura o en un entorn nou, individualment o amb un màxim de 3 o 4 persones. Vàrem emprendre el camí cap als diferents punts on començaríem el raid, aquest ens va servir per agafar-nos més confiança entre els equips d’italians i de catalans, i també va ser el moment oportú per ensenyar el meravellós paisatge català als italians.

El dia següent, 4 de juliol, un cop vàrem arribar del raid ens varem trobar tots els equips a Llongarriu (Vall el Bac), i ens vàrem banyar tots en un rierol molt bonic, i una estona més tard dues de les caravel·les catalanes van fer la promesa escolta dins l’aigua del rierol. Llavors, a la hora de dinar, ja vàrem tornar cap a Sant Mer per menjar el què els pares ens havien cuinat, i a la tarda vàrem fer una petita guerra d’aigua i vàrem aprofitar per recuperar totes les forces perdudes durant el raid.

L’endemà, dia 5 de juliol, va ser un dia més tranquil, ja que ens vàrem passar tot el dia al campament, preparant la missa de la tarda que va presidir el Sr. Bisbe de Girona, en la qual també van participar-hi totes les unitats del nostre cau, des de llobatons fins a truc, i ells van ser els encarregats de preparar-nos la vetllada, que va consistir en una petita obra de teatre.

I el dia després, 6 de juliol, va arribar el dia més esperat pels italians, tocava anar a la platja, concretament a Blanes, i llavors a la tarda havíem d’anar a Barcelona a veure una de les obres més famoses d’Antoni Gaudí, la Sagrada Família.

L’endemà, tot i que ens quedéssim a la nostra comarca, no vol dir que féssim menys, ja que vàrem realitzar un servei que consistia en arreglar, netejar i marcar petits trossos de la ruta de les fonts de Fontcoberta. I què millor que, després de dinar al nostre cau, anar fins a Banyoles a fer una remullada a l’estany? Així és que ens vàrem passar la tarda a la caseta de fusta, on els nostres amics es van poder banyar per primera vegada a l’estany de Banyoles. Al vespre vàrem retornar a Sant Mer, on vàrem preparar el sopar i vàrem començar a pensar quin plat faríem el dia següent per poder guanyar el concurs de cuina.

I així, el dia 8 de juliol al matí vàrem haver de fer servir la nostra creativitat per realitzar unes samarretes que sempre guardarem, i a la tarda vàrem treure les nostres facultats culinàries i vàrem fer uns menús mixtos (cuina italiana amb cuina catalana) dels quals en vàrem sopar.

Finalment va arribar el dia 9 de juliol, el dia que ningú volia que arribés, el dia en què el campament s’acabava, i també va ser el dia en què ens vàrem prometre que no ens havíem d’acomiadar per sempre, sinó dir-nos un "a reveure".