Minyons Escoltes i Guies de Catalunya

Notícies

02.12.2015

MEG participa al Projecte per a la Participació Infantil de la PINCAT

cill, participacio, aeig sant adria, pincat

Els Castors i Llúdrigues compartint la seva experiència.

Membres de MEG participants al seminari.
cill, pic, participacio, pincat, aeig sant adria, aeig roger de flor

Els Castors i Llúdrigues de l’AEiG Sant Adrià i els Pioners i Caravel·les de l’AEiG Roger de Flor van anar a presentar els seus projectes i a debatre sobre participació.

El passat dissabte 28 de novembre va tenir lloc al Palau Macaya de Barcelona el Seminari per a l’impuls de la participació infantil en la governança de les entitats organitzat per la Plataforma d’Infància de Catalunya (PINCAT). En representació de MEG hi van assistir els Castors i Llúdrigues de l’AEiG Sant Adrià i els Pioners i Caravel·les de l’AEiG Roger de Flor de Tiana, juntament amb l’equip motor de participació infantil.

Aquest seminari és el tret de sortida d’un projecte que durarà tot el curs i en el qual es vol promoure la participació infantil en el funcionament de les organitzacions i la incorporació dels infants en els consells i espais de decisió i organització de les entitats. Hi participen entitats d’arreu del territori, amb infants i joves de diversa edat i tipologia social.

El seminari es va iniciar amb una ponència d’Anna M. Novella, professora de la Facultat de Pedagogia de la UB, docent del Màster d’Educació per a la Ciutadania i valors de la UB i considerada una de les expertes en temes de participació infantil del nostre país. En aquest discurs inicial va fer molt d'èmfasi que era un dia en què estaven fent història i que un dels reptes més importants és aconseguir que infants i joves siguin presents en tots els espais de presa de decisions, on les conseqüències de les decisions preses vagin més enllà d'allò que els afecta estrictament a ells i elles: només amb els infants i joves participants serà possible treballar la participació infantil i utilitzar-la com a motor de canvi.

Posteriorment es van organitzar diversos espais simultanis de treball i reflexió sobre la participació. A través del coneixement de diverses bones pràctiques presentades, els infants i joves de les diferents entitats poden conèixer projectes ja realitzats que els ajudin a motivar-se i agafar idees per portar-ho al seu terreny. També van debatre i reflexionar sobre quins aspectes afavoreixen la participació dels infants i joves i quins la limiten. D’altra banda, cada grup presentava a les altres entitats un primer “esbós” del que seria el seu projecte, agafant un compromís públic de cara a la resta.

Finalment aquests treballs i reflexions fetes en petit grup van ser presentades a tothom en un gran acte de tancament de la jornada que recollia també les conclusions i reflexions fetes per la ponent convidada.

A principis de juny, tots els grups es trobaran de nou per compartir les experiències dels projectes que hauran dut a terme al llarg del curs.


Etiquetes

Comparteix