Minyons Escoltes i Guies de Catalunya

Opinió

Gemma Vergés Responsable de l'Àmbit de Gestió
23.12.2019

Com sobreviure a la gestió econòmica de l’agrupament sense morir en l’intent?

Gemma Vergés


Cada inici de curs passa el mateix. Les caps tornen amb les piles carregades després de campaments i a punt de començar un nou curs però... algú recorda on són les factures de les compres que han fet les unitats durant els campaments? I a partir d’aquesta un seguit d’excuses poc creïbles com: Ah! Si... al lloc on vam anar ens van dir que ens l’enviarien per e-mail però encara no ho han fet! O, les factures... és que va ploure... les teníem a la tenda de material i... es van mullar...

Una de les altres situacions habituals és el nombre de papers acumulats després del curs que surten i apareixen de les carpetes d’unitat, les lleixes o les caixes de material. Quan algú fa la pregunta: Puc llençar aquests papers? Comença l’eterna discussió de com s’han de guardar, quins s’han de guardar i com n’ha de ser la destrucció. I, no ens enganyem, sempre hi ha una espavilada que els agafa tots i els llença i, total ja els tornarem a fer firmar de nou. Al principi de curs talem els boscos del costat de casa per fer paper i imprimir tots els documents que, amb queixes d'aquests papers ja els vàrem firmar l’any passat, entreguem a les famílies.

Es parla poc de les característiques i habilitats que han de tenir l’administradora i la secretària de l’agrupament per resistir a certes situacions habituals amb les caps dels agrupaments. Han de ser unes persones sofertes,

« Com aconseguir reunir totes les característiques i ser una bona administradora o secretària? Amb la formació 'Forgestió' »

especialitzades a rebre queixes i crítiques com: cada vegada ens fan firmar més papers i no tenim temps pels infants! O, el Comptacau, jo no penso entrar-hi, és feina teva...! La persistència no pot faltar; una vegada i una altra han de demanar a tothom que entri les factures que tenen com a unitat i que guardin els drets d’imatge a les carpetes corresponents. L’administradora és una espècie de cobradora del frac però sense cobrar. I la secretària té les capacitats organitzatives d’una carpeta classificadora. Han de ser unes bones actrius, capaces de realitzar el paper de la seva vida per telèfon i aconseguir (amb alguna que altra llagrimeta) que algú l’ajudi a tancar el curs el dia que toca per evitar la sanció o afiliar una persona dos dies després del límit per poder votar a l’assemblea. A més a més, han de ser persones voluntarioses i resistents a les lleis escoltes que apareixen repetidament a la pantalla fins a entrar un moviment. Finalment, però no per això menys important, han de tenir una autoestima molt alta, ja que seran vistes com el diable.

En tots i cada un dels agrupaments hi ha persones que amb una mica d’entrenament poden encaixar en aquest perfil. Com aconseguir reunir totes les característiques i ser una bona administradora o secretària? Com sobreviure a la gestió econòmica de l’agrupament sense morir en l’intent? La resposta és senzilla: la formació de gestió. Una trobada on les administradores, secretaries i totes les que ho vulguin trobaran un grup de suport i, alhora, aprendran com funciona la gestió de l’agrupament fins a aconseguir convertir-se en unes autèntiques cracs de la gestió.
 

Inscriviu-vos a la formació FORGESTIÓ !


Trobareu tota la informació al PEF.
Per a resoldre dubtes sobre la formació podeu escriure a escolaformacio@escoltesiguies.cat.


Etiquetes

Comparteix